kuinarna wyspa Paluli

czwartek, 12 kwietnia 2012

Klopsiki w sosie śmietanow-warzywnym

Pomysł na ten przepis wpadł i do głowy stosunkowo niedawno. Kupiłam więcej mięsa mielonego niż faktycznie potrzebowałam więc musiałam wymyślić jak sporzytkować resztę tak, aby się nie zmarnowała, a przy okazji zrobić coś nowego. Tak właśnie powstało to danie.

Składniki na klopsiki:

0,5 kg mięsa mielonego (użyłam mieszanego wołowo-wieprzowego)
1 jajko
2 łyżki bułki tartej
sól, pieprz i majeranek do smaku
margaryna do smażenia

Wszystkie składniki wrzucamy do miski i wyrabiamy mięsną masę. Z mięsa formujemy małe klopsy wielkości orzecha włoskiego. Smażymy na margarynie.

Składniki na sos:

por tylko biała część
2 marchewki
0,5 l słodkiej śmietany 18%
sól, pieprz ziołowy, tymianek

Pora kroimy w cienkie talarki, a marchew ścieramy na tarce o grubych oczkach. Przygotowane warzywa przekładamy na patelnię z przygotowanymi wcześniej klopsikami i dusimy pod przykryciem. Kiedy warzywa lekko zmiękną dodajemy śmietanę oraz doprawiamy do smaku solą, pieprzem oraz tymiankiem. Ja podaję to danie z ryżem długoziarnistym.




0 komentarze:

Prześlij komentarz