kuinarna wyspa Paluli

wtorek, 10 kwietnia 2012

Czerwony kapuśniak z tymiankiem

Przepis na tą zupę znalazłam w książeczce z potrawami kuchni włoskiej. Robiłam ją tak często, że zdążyłam się     jej nauczyć na pamięć. Niestety książeczka zgubiła mi się podczas przeprowadzki więc nie jestem w stanie podać dokładnego źródła pochodzenia tego przepisu.

Składniki:

1/2 główki białej kapusty
3 marchewki
3 pomidory
1 czubata łyżka koncentratu pomidorowego
1 por (tylko biała część)
2 kiełbasy
2 ząbki czosnku
2 l bulionu
margaryna do smażenia
sól i pieprz
tymianek

Kapustę drobno poszatkować i wrzucić do garnka z podgrzanym bulionem. Pora pokroić w talarki a marchew w półtalarki, podsmażyć na patelni i przełożyć do garnka z kapustą. Pomidory pokroić w kostkę, przesmażyć razem z koncentratem oraz przeciśniętym przez praskę czosnkiem i resztą przypraw, (według upodobań smakowych) przełożyć do garnka. Na koniec dodać pokrojoną w talarki kiełbasę. Całość gotować przez 40 minut lub do momentu kiedy kapusta będzie miękka.



0 komentarze:

Prześlij komentarz