kuinarna wyspa Paluli

środa, 9 maja 2012

Zupa z fasolki szparagowej z boczkiem i kiełbasą

Już wkrótce zacznie się sezon na fasolkę szparagową, którą osobiście uwielbiam. Przepis na zupę jest w mojej rodzinie od dawna. Ja niestety użyłam fasolki w wersji mrożonej ponieważ nie mogłam się doczekać kiedy w końcu na straganach pojawi się ta świeża. W ogóle tęsknię za sezonowymi warzywami, z utęsknieniem czekam m.in. na kabaczek czy szparagi. Na szczęście te drugie już się pojawiają.

Składniki:

0,5 kg fasolki szparagowej najlepiej zielonej
3 średnie ziemniaki
2 marchewki
1 duża cebula
1,5 l bulionu
0,3 kg boczku parzonego
2 kiełbasy np. śląskie
100 ml słodkiej śmietany 18%
2 łyżeczki cukru
1 łyżka tłuszczu
sól i pieprz do smaku
posiekaną natkę pietruszki do posypania


Cebulę pokroić w kostkę i zeszklić na tłuszczu, przełożyć do garnka. Ziemniaki oraz marchew obrać i pokroić w kostkę i dołożyć do cebuli. Fasolkę umyć i pokroić na 3-4 cm kawałki po czym dodać do pozostałych warzyw. Chwilę wszystko smażyć, mieszając od czasu do czasu, a później zalać bulionem. Na patelnię wrzucić pokrojony w słupki boczek i kiełbasę pokrojoną w dość grube talarki. Podsmażyć nie dodając tłuszczu, mocno zrumienić. Przełożyć do garnka. Przyprawić solą, pieprzem do smaku oraz cukrem. Na koniec już po skręceniu gazu do ciepłej ale nie gorącej zupy dolać śmietanę. Podawać posypaną natką pietruszki.



1 komentarze:

Unknown pisze...

własnie zjadłem porcje zupki z przepisu jest super ;) Dzieki.

Prześlij komentarz